Mācību sasniegumu vērtēšana

Izstrādāta jauna Kalnciema pagasta pamatskolas «Vērtēšanas kārtība» atbilstoši normatīvajiem aktiem, (publicēta skolas mājaslapā un e-klasē pie aktualitātēm)
Vērtēšanas veidi:
  • formatīvā (ikdienas atgriezeniskā saite, lai plānotu mācīšanu un mācīšanos), vērtējumi izteikti %
  • diagnosticējošā (plānošanai un uzlabošanai), vērtēšana %
  • summatīvā (temata vai gada nobeiguma pārbaudes darbi), obligāta, vērtējums izteikts ballēs (1.-3.klasei- apguves līmeņos STAP)
Vērtēšana ir nepārtraukts process, taču gads netiek dalīts semestros, ir tikai gada vērtējums
Pārbaudes darbu plāns nākošajam mēnesim visās klasēs tiks ievietots e-klasē līdz katra iepriekšējā mēneša pēdējam datumam

Vērtējumu mācību priekšmetā var iegūt, ja ir vērtējumi visos summatīvajos pārbaudes darbos, to iegūst aprēķinot vidējo vērtējumu (noapaļojot no 0,5 uz augšu)
Pirms pārbaudes darba skolēni tiek informēti par sasniedzamo rezultātu un vērtēšanas kritērijiem
Atbilstoši speciālistu ieteikumiem pārbaudes darbi tiek pielāgoti skolēnu īpašajām vajadzībām (laika dalījums, ilgums, vide, veids, piekļuve u.c.)
Ja skolēns nepiedalās pārbaudes darbā, e-klasē tiek fiksēts kavējums un darba neizpilde (nav vērtējuma)- n/nv
Apzīmējumu nv (nav vērtējuma) lieto arī gadījumos, ja:

  • pārbaudes darbs nav iesniegts laikā
  • darbu nav iespējams izlasīt
  • tas nav veikts patstāvīgi (norakstīts vai plaģiāts), 
  • tajā izmantots cilvēka cieņu aizskarošs saturs vai izteikumi.

•Ja skolēns attaisnojošu iemeslu dēļ nav piedalījies summatīvajā pārbaudes darbā, tad tas jāizpilda 2 nedēļu laikā kopš atgriešanās skolā, saskaņojot laiku un vietu ar skolotāju
•Ja līdz mācību gada beigām nav iegūts vērtējums kādā no summatīvajiem pārbaudes darbiem, skolēns nesaņem vērtējumu gadā. Tiek piedāvāts kombinētais pārbaudes darbs, kas ietver visus būtiskākos mācību gada sasniedzamos rezultātus
•Kombinētajam pārbaudes darbam var pieteikties skolēni, kas vēlas uzlabot gada vērtējumu. Tajā iegūtā vērtējuma svars ir 80% pret gadā iegūto vērtējumu
•Ierakstus e-klasē skolotāji veic katru dienu līdz plkst.17; formatīvos vērtējumus (procentus) fiksē 3 darba dienu laikā, summatīvos (balles)- 5 darba dienu laikā
•Summatīvie pārbaudes darbi glabājas pie skolotāji līdz mācību gada beigām, pēc vecāku lūguma ir iespējams ar tiem iepazīties




Vecākiem par jauno mācību saturu

Izglītība mainās līdzi laikam – informācijas pieejamība un pārbagātība pieprasa jaunu pieeju un saturiskus papildinājumus. Tā ir dabiska izglītības sistēmas attīstība.

Pilnveidotā mācību pieeja paredz, ka skolēna mācīšanās rezultāts ir lietpratība (jeb kompetence), ko veido zināšanas, prasmes un vērtībās balstīti ieradumi. Jo svarīgi ir ne vien tas, ko cilvēks zina un prot, bet arī apzināta un ētiska savu zināšanu un prasmju izmantošana.

Kā vecāki var atbalstīt savu skolēnu un viņa mācīšanos?

  • Veidojiet pozitīvu attieksmi pret mācīšanos un skolu, iedrošiniet un atbalstiet jaunu zināšanu apguvē. Interesējieties par sava skolēna individuālo progresu. Uzturiet interesi nevis par vērtējumu, bet par mācīšanos, prasmēm, zināšanām, vērtībām.
  • Veidojiet konstruktīvas attiecības ar skolu, skolotājiem, citiem vecākiem. Sarunājieties, risiniet jautājumus, problēmas. Proaktīvi iesaistīties skolas dzīvē, apmeklēt vecāku sapulces un sarunāties.
  • Esiet klātesoši un atbalstoši ikdienā. Interesējieties un sarunājieties – par to, kas bērnam svarīgs, par skolā piedzīvoto, par izdošanos un grūtībām. Palīdziet izprast dažādu pušu viedokli.
  • Palīdziet kļūt patstāvīgākam, neatkarīgākam. Māciet, kā pašam plānot skolas un brīvo laiku, kā rast laiku hobijiem, draugiem. Palīdziet saprast, kā pārvarēt grūtības, trauksmi, neizdošanos.
  • Veidojiet konstruktīvas attiecības ar skolu un skolotājiem, jo tieši kopā rodams labākais veids skolēna atbalstam. Svarīgi neveidot nepatiku pret skolā notiekošo. Interesējaties vairāk kā tikai par atzīmēm - biežāk jautājiet, ko bērns iemācījies.

Buklets vecākiem par pilnveidoto mācību saturu un pieeju pamatizglītībā